reklama

Dal si mi veľa ...

Celý svet (všetky médiá) píšu o tebe, čo si dal svetu a všetkým nám. Zohral si významnú úlohu pri páde komunizmu, spriatelil rôznorodé cirkvi, priniesol posolstvo mieru do celého sveta, intenzívne si šíril evanjelium ako cestovateľ... Ja však chcem napísať čo si dal mne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Človek ako mnohí som, malý človiečik, hriešnik a pútnik na tejto zemi, a pritom dal si mi tak veľa, omnoho viac ako som si zaslúžil. Pamätám si keď si prvý krát prišiel na Slovensko, rodičia kúpili nový televízor aby sme mohli sledovať priame prenosy. Asi sa mi budeš smiať ale bol som malý chlapec a tešil som sa že vďaka tebe máme novú „ telku“.

A potom po pár rokoch, v rokoch môjho búrlivého dozrievania odišiel som z Československa a bol som v Ríme. Stretli sme sa a moja viera sa prehĺbila, vďaka tebe a kňazom vôkol teba som spoznal obrovský kus histórie - kresťanstva i ľudstva, a stretnutia s tebou boli hlboko ľudské a chápavé, priam otcovské. Dal si mi ruženec dodnes ho nosím a má pre mňa veľký význam a pomohol mi už veľa krát. Vrátil som sa už na Slovensko a povzbudený pokračoval som v mojom písaní a štúdiu zároveň.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po pár rokoch si znova prišiel na Slovensko, ja som bol odcestovaný mimo krajiny a o tebe písali všetky médiá. A zrazu ľudia s ktorými som sa stretal vedeli odkiaľ som, že som prišiel k nim z krajiny ktorú aj sám pápež poctil svojou opakovanou návštevou. Tak som znova na teba myslel a ďakoval ti v duchu ako ma sprevádzaš aj keď som mimo Slovenska ;-)

No a od piatku mi písali že si mŕtvy, a že sa boja tak ma rozhorčili tie emails že som sa rozhodol na ne odpísať. Vraj svet je zlý a skazený a máme sa báť života. Ale veď ty si to bol čo si nám povedal : „Nebojte sa!" Nepriamo som sa vďaka tvojej téme primäl k tomu aby som napísal priateľom s ktorými už roky nekomunikujem. Nakoniec sa medzi nami rozvinula diskusia a malo to svoj význam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A teraz si naozaj mŕtvy. Roky som sa nemodlil a rozhorčovala ma cirkev na Slovensku, lež tvoje činy, skutky tvojho života ma presvedčili že viera nie je o cirkvi a o ľuďoch, viera je o Bohu a ty si ukázal že si Boží muž! Keď čo i len jedného z maličkých si priviedol k Bohu malo to význam. Patrí ti moja úcta a vrúcna modlitba. Dal si mi viac ako si zaslúžim. Vďaka ti otče, modlím sa za teba. "Zbohom papa!"

Peter Vadkerti

Peter Vadkerti

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tak trochu učiteľ a trochu spisovateľ, a inak sa živím ako informatik, manažér, lektor ... Zoznam autorových rubrík:  Manažment a EkonomikaPoéziaPoviedkyReceptárSúkromnéÚvahyNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu